reklama

NAKA v autoškolách...

Národná kriminálna agentúra musela vykonať kontrolu vo výcvikových zariadeniach autoškôl. Musela? Základom problému, ktorý riešila vyvstal a pretrváva už niekoľko rokov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (32)

V polovici minulého mesiaca sa objavila správa, že Ministerstvo dopravy a Národná kriminálna agentúra (NAKA) začali kontrolu vo vybraných autoškolách, ktoré vydávali vodičské oprávnenia pre osoby bez toho, aby sa fyzicky zúčastňovali na výučbe a výcviku. Vodičské kurzy vykonávali fiktívne pre osobné a nákladné vozidlá, ako aj pre autobusy a traktory. Podľa vyjadrenia Ing. Juraja Hudeca, vedúceho oddelenia štátneho dozoru a dohľadu, odboru kontroly štátneho dozoru a dohľadu MD SR - „Vykonali kontrolné akcie vo vybraných autoškolách v Bratislavskom, Trnavskom a Nitrianskom kraji. V Bratislavskom kraji bolo skontrolovaných päť autoškôl, v Trnavskom taktiež päť a v Nitrianskom kraji boli skontrolované tri autoškoly. Ani v jednom prípade počet identifikovaných účastníkov vodičských kurzov podľa Jednotného informačného systému cestnej dopravy zďaleka nezodpovedal počtu reálne prítomných účastníkov na výučbe. V drvivej väčšine prípadov žiaľ nebol na teórii prítomný ani jeden účastník. V niektorých učebniach dokonca chýbali identifikačné zariadenia...“.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nuž áno – v týchto zemepisných súradniciach sa musí všetko zopsuť! I taký výcvik v autoškolách. Veď nakoniec – je to dosť prirodzené, lebo i túto činnosť (povinnosť cvičiť, vzdelávať a vychovávať, ale i preverovať nielen požadované, ale i reálne vedomosti, zručnosti a návyky žiakov autoškôl) vykonávajú ľudia. Naši! Bez ohľadu na to či sú oblečení len tak – športovo, spoločensky či do uniformy... Bez ohľadu na to, či je táto osoba (človek!) viazaný takou samozrejmosťou ako je čestnosť, serióznosť, stavovská česť, poslanie... Už sme si akosi zvykli čoraz častejšie počuť, ale i vidieť snahu keťasiť, zľahčovať, ale i zneužívať svoje postavenie, rolu, funkciu. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V prvom rade tu zlyhal jeden dôležitý kontrolný prvostupňový inštitút – Okresný úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie vo výkone štátneho odborného dozoru nad výcvikovými zariadeniami autoškôl. Ak by si títo zamestnanci (už dávnejšie) naozaj plnili všetky svoje úlohy vo výkone ŠOD vôbec by nemusela vzniknúť potreba pristúpiť na už spomínaný Jednotný informačný systém cestnej dopravy (ako „jediný spásonosný“ spôsob ako zamedziť nečestnému konaniu v niektorých autoškolách, ktorý sa týmto úplne diskvalifikoval) a doslova vyhodiť kopu peňazí takpovediac von oknom a už vôbec do tohto procesu nemusela vstupovať NAKA a Ministerstvo dopravy nakoľko inkriminované autoškoly (so svojimi chorobnými prepojeniami) by už dávno neexistovali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Potom sa natíska otázka – kto tu potom viac (a hlavne negatívne) ovplyvňuje konfliktné správanie sa vodičov v cestnej premávke a celkovú nehodovosť vodičov do dvoch rokov praxe od ukončenia autoškoly? Tí, ktorí ich nič nenaučia alebo tí, ktorí ich z ničoho nevyskúšajú a pustia ich na cestu?

Ivan Ceresnak

Ivan Ceresnak

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Už najmenej 40 rokov činný v oblasti dopravnej výchovy, osvety, výcviku nových vodičov i poúčania vodičov z povolania. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu