Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Tí mladí vodiči! (Nikto viac?) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Dobry postreh. Ale to nie je len problem autoskoly. Testy, testy. Student, respondent kurzu, zamestnanec, ktory sa musi permanentne vzdelavat svoje vedomosti dokazuje uspesnym absolvovanim testu. Ja sama ich mesacne musim robit aspon tri. A uz som v tom skutocny expert, dokazem urobit test na 100% bez toho aby som nieco vedela o danej problematike. Nastastie vysoku skolu som absolvovala este v “predtestovom” obdobi. Pisali sa klasicke pisomky a hlavne sa normalne skusalo, aj na seminaroch aj na skuskach. Takze zaklad mam dobry, teraz sa staci sa rozumne rozhodnut, co sa musim skutocne naucit a co staci len odklikat v teste
 
Hodnoť

Urobia testy,

mozu mat dobre vedomosti, ale precenuju svoje schpnosti, nezvladaju rychlost, robia frajerov ...
Ale je aj vela zodpovedných mladych.

Starsi ludia vo vyssom veku by si mohli priznat, ze riskuju a ohrozuju ludi v cestnej premavke, uz nemaju tu ostrazitost.

Zial, vzdy na to doplatia nevinni.
 
Hodnoť

Pokial

policia bude prehlidat parkovanie v protismere alebo zneuzivanie 4 blikaciek, mozete sa vy ucitelia ist dat zavesit do prievanu. Uplne chapem postoj ziaka.
 
Hodnoť

 

Cele zle. Je uplne jedno ci budu mladi vodici robit testy len pre testy, alebo si si aj budu pamatat text predpisov. Kym im nedojde suvis so situaciou na ceste, cele to bude na figu. Bohuzial, pristup typu "je to zakon, musis to tak robit" je norma. Predviedol nam to tu aj autor blogu a za by si zasluzil dobru po papuli. Ale aspon presne plni spolocensku objednavku, ze?
 

 

Presne zákon je problém. učiť vyhlášku tak ako je napísaná tak to nikomu nič nepovie. Chýba prepojenie s reálnym životom, skutočnými situáciami. Kým sa toto nezmení a polícia na cestách prestane riešiť svoju financnu situáciu tak na tom budeme stále rovnako.
 
Hodnoť

Len vodici?

A co si mam mysliet o ucitelovi autoskoly ktory necha ziaka dvakrat prebehnut s vozidlom cez stopku bez toho aby co len pribrzdil? To by sa kedysi nemohlo stat, urcite by bol hlavou prilepeny o predne sklo ako by mu to ucitel zablokoval este pred krizovatkou. A nie je to jedine co sa zanedbava pri vycviku, snaha je len aby vsetci absolvovali kurzy a vsak zivot ich nauci.
 
Hodnoť

Herr Ceresnak,

neviem preco by mal adept nad testom rozmyslat … predpisy bud vie alebo nevie … zasady bezpecnej jazdy a zakladne fyzikalne zakonitosti by mala preverit prakticka skuska(jazda) to by ale musela trvat min. 40-45min ako je tomu v niektorych krajinach s vyssou “kulturou” jazdenia. Mozte mi prosim vysvetlit aky vplyv na bezpecnost jazdy ma vedomost o funkcii ABS a ESP?
 

 

No, napriklad taky ze ked niekto ocakava ze mu ABS skrati brzdnu drahu, ma dobru sancu ze zastavi az na prekazke. Podobne je to s ESP, kto ocakava neobmedzeny rozsah funkcnosti, je dost dobre mozne ze sa docka neprijemneho prekvapenia az raz vleti do zakruty neprimerane rychlo.
 

Herr Wildcat,

podla mna forma teoritickeho testu ma minimalny, ak vobec nejaky vplyv na kvalitu ci bezpecnost jazdy noveho vodica. Samozrejme je nutne aby dotycny poznal aspon zakladne predpisy a pravidla, ale prakticka zrucnost ma v tomto smere daleko vacsi vyznam. ABS(2004) a ESP(2014) su uz povinnou vybavou kazdeho vozidla cize mlady vodic ani nevie co znamena riadit vozidlo bez nich, nema moznost ovplyvnit ich funkciu ci uz chape ich vyznam alebo nie, preco by mal potom mat od vozidla vacsie ocakavania nez je realita s ktorou sa pocas vyuky v autoskole stretol mi je zahadou.
 

 

Bez informácie nie je vedomosť. Učenie bez vedomosti je len na báze pokusu a omylu. Takto sa učiť správať sa v cestnej premávke za volantom je nepredstaviteľné. (To neplatí len o ABS)
 

To je sice pekne co ste napisal …

priemerny ziak autoskoly sa vsak zriedka dostava do situacii kde by sa spominane systemy aktivovali, to predsa ani nieje cielom pripravit adepta na riesenie krizovych situacii ktorym sa ma primarne vyhybat. Poslime potom vsetkych do skoly smyku, urcite to bude mat vacsi vyznam ako nejake didakticke testy. Spravne a hlavne vcasne reakcie pri vedeni motoroveho vozidla vznikaju pravidelnym opakovanim cinnosti a ucenim sa z vlastnych chyb do tej miery ze skuseny vodic ani neuvazuje o tom co ide prave urobit ale to jednoducho urobi, toto z knih nevycitate … tak to je a aj bude kym bude k vedeniu vozidla potrebny clovek.
 

 

Autoškola (teoreticky i prakticky) je výcvikové a výchovno- vzdelávacie zariadenie. V každom takomto zariadení ide teória "ruka v ruke" s praxou. Nedávajte rovnítko medzi teóriu a prax - v autoškole tobôž. Nemyslím si, že pre absolventa autoškoly je málo podstatné niečo také ako na riadenej križovatke zastaviť nie až na červenú, ale už na žltú, že nie každý chodník, na ktorom by chcel zaparkovať je práve tým chodníkom, atď. V praktickej časti žiaci získavajú základné zručnosti vo vedení vozidla v podmienkach bežnej cestnej premávky. Ak by tam mali nacvičovať to o čom spomínate, tak ten výcvik by stál najmenej tisíc päťsto eur...
 
Hodnoť

ale pan autor

teraz ste nam vlastne napisal co v sucastnosti autoskola je. Je to len sposob zarobku majitela autoskoly a vycvik je len jeho nutny doplnok.Kedze jazdim uz dost dlho / bus.ci nakladak/ tak to na cestach vidim.Mam aj par kamaratov co maju autoskolu a robili u nich vodicak aj moje deti a manzelka,no aj tak som ich za urcite veci kritizoval. Ved po absolvovani vycviku nevedia na co su niektore ovladacie prvky vo vozidle- napr.znizovanie vysky svetiel,ako spravne pouzivat smerovky,ci ako si pocinat pri tahani vozidla na lane.
A tiez by bolo dobre keby niekto ucil aj to,comu sa hovori ohladuplnost,no to je asi ale skor vo vychove doma a autoskola by mala len doplnit ako ju praktizovat v cestnej premavke.
 


Najčítanejšie


  1. Martin Plesch: Ktorých žiakov treba vrátiť do škôl? 3 734
  2. Marek Mačuha: SaS - prestaňte s tým populizmom! 2 454
  3. Mišo Šesták: Keď si sovietsky vojak nesmie vypiť 2 320
  4. Július Kovács: Kotlebovci sa vyhražali Matovičovi smrťou pred jeho domov doniesli mu truhlu a vence 2 150
  5. Peter Kollega: Vzniká rakovinový nádor ŽVAST. V priamom prenose. 1 765
  6. Miroslav Ferkl: Vysnívaný dom Igora Matoviča. 1 399
  7. Elena Antalová: Tu, v kupleraji, našom raji 1 331
  8. Martina Hilbertová: Z vodární ďalej odtekajú peniaze, hoci si riaditeľ zaplatil až troch poradcov 998
  9. Peter Gregor: Pomsta sa vypomstila, čo ďalej? 982
  10. Irena Simunekova: Rozprávková krajina - Inovec 946

Rebríčky článkov


  1. Jaroslav Polaček: NEČAKÁM POTLESK, ALE ZACHRÁNILI SME VODU PRE CELÉ VÝCHODNÉ SLOVENSKO
  2. Jakub Tinak: Môj dvojmesačný pracovný pobyt v Brne.
  3. Ján Pancák: Fejkové profily nitrianskych vrahov.
  4. Peter Biščo: Urobila som to, čo som ani neurobila - nepamätám sa.
  5. Naďa Mitanová: Moje drahé miesta a zvuky.
  6. Július Kovács: Kotlebovci sa vyhražali Matovičovi smrťou pred jeho domov doniesli mu truhlu a vence
  7. Štefan Vidlár: Záhorák šecko skúr ví
  8. Michal Madaras: Politický boj má hranice
  9. Vladimír Krátky: Mám home office, deti dištančnú a tu v hlavnom meste sa trápime s predpotopným internetom
  10. Roman Hutira: Za pracovnou ponukou dnes sa zväčša skrýva kompromis na úkor peňazí, či pracovnej náplne.


Už ste čítali?